‘Workin’ 9 to 5, for service and devotion’

We werken niet meer van 9 tot 5… Toch?

De Gemeente Utrecht roept op tot het stellen van vragen via Twitter. Ze gaan met hun tijd mee zou je denken. Stel je vraag… Als je vervolgens op hun profiel klikt zie je dat ze echter aan hun oude gewoontes blijven vasthouden. Je kan dus 24×7 vragen stelen via moderne media, maar je krijgt tijdens de standaard kantooruren antwoord…

Dolly Parton zong het lang geleden al; ‘workin’ 9 to 5’ en dat is grofweg ook de standaard voor veel bedrijven en instellingen waarbinnen gewerkt en service verleend wordt. Misschien willen die bedrijven dat wel anders doen (of moeten ze) maar zien zij op tegen de operationele en organisatorische uitdagingen die zij op hun pad krijgen. Het is natuurlijk ook wel een cultuuraanpassing voor veel organisaties. Een recent artikel in Computable (vakblad voor de IT) gaat er over dat de belangrijkste reden voor organisaties om over te gaan tot uitbesteden van hun IT ligt in het feit dat ze zelf geen langere servicetijden kunnen realiseren… maar daar wel behoefte aan hebben.

Om je organisatie met haar tijd mee te laten gaan kun je dus ook ”out of the office” denken. Een gespecialiseerd bedrijf kan helpen bij het aanpassen van je bedrijf aan de (veranderende) vraag van je klanten of medewerkers. Met de Gemeente Utrecht zal het wel loslopen, die komen er wel mee weg, maar er zijn, zeker nu, enorm veel voorbeelden van organisaties die het te ver hebben laten komen en zich niet tijdig hebben aangepast aan de nieuwe marktvraag.

Naast het feit dat je door het uitbesteden van je IT ruimere en snellere servicetijden realiseert krijgt de bestaande IT-afdeling de handen vrij om zich te bekwamen in de meer strategische projecten en kunnen zij zich verder ontwikkelen door het volgen van specialistische opleidingen. Denk hierbij aan ITIL®, Cobit5 of Prince2®. Het complete trainingsoverzicht staat hier.

Deel via:
LinkedInTwitterFacebookGoogle+WhatsAppEmail