Referentie E-learning

E-Learning ontwikkeltraject Old Mutual

Achtergrond

Pink Elephant UK is gevraagd ondersteuning te bieden aan het transformatie programma binnen een Britse levensverzekeringsmaatschappij in de vorm van trainingen en opleidingen op het gebied Service Management. Binnen programma gaat het om de projecten als het invoeren van service management processen op basis van ITIL en het de uitrol de leidende service management applicatie. De opdrachtgever werkt internationaal en heeft gedecentraliseerde IT afdelingen op verschillende plaatsen op het noordelijk als op het zuidelijk halfrond.

De uitdaging

Pink Elephant UK heeft Pink Elephant Education in Nederland gevraagd een cursus te maken voor een eerste kennismaking met ITIL als best practice voor service management en met de applicatie ServiceNow. Gezien de omvang van de groep (> 450 deelnemers) en de geografische verspreiding, lag het voor de hand hiervoor e-learning te ontwikkelen. De e-learning module diende de acceptatie van de nieuwe service management benadering te ondersteunen en de bekendheid met de belangrijkste functionaliteiten van de applicatie te vergroten. De opdrachtgever gaf aan deze e-learning module op korte termijn te willen inzetten.

De oplossing

Bij het ontwerp van de e-learning module is de IT medewerker centraal gesteld: “What’s in it for me?” Immers, hij of zij zal met ITIL en de applicatie aan de slag moeten. Daarnaast is de kern van service management gebruikt als kiem voor het begrijpen wat het werken met het ITIL raamwerk inhoudt: dankzij jouw inspanningen kan de klant worden geholpen met, in dit geval, financiële diensten.

De module start vanuit de het perspectief van de klant, zoomt vervolgens in op de IT organisatie en de behoefte van de medewerker. De belangrijkste begrippen van service management en ITIL worden daarna behandeld. Voor vier processen wordt de verbinding gelegd van de afgesproken werkwijze naar de service management applicatie. Na een korte samenvatting wordt de deelnemer ten slotte meegenomen naar het perspectief van de klant.

De e-learning module van circa 80 minuten bestaat uit verschillende werkvormen en media formaten zodat interactiviteit wordt geboden: korte filmpjes, animatie met voice-over, diagrammen en tekst, hot-spot (verwerkings)vragen,  etc.. De huisstijl van de opdrachtgever is verwerkt in het uiterlijk van de module.

De e-learning module (ook wel aangeduid als web based training) is geplaatst op het learning management systeem (LMS) van Pink Elephant UK.


 

 

Wereldwijd gaan alle IT medewerkers van de opdrachtgever met deze e-learning module aan de slag. Zij krijgen hiermee een goede basis van ITIL en de service management applicatie. Rolspecifieke trainingen zullen hierop volgen zodat de medewerkers met ITIL en de tool beter, prettiger en goedkoper IT diensten leveren.

Deel via:
LinkedInTwitterFacebookGoogle+WhatsAppEmail
  • Nieuwsbrief
  • Het Service Automation Framework is een nieuw framework voor het ontwerpen en uitrollen van geautomatiseerde services en dienstverlening. Pink Elephant is de eerste opleider die de Service Automation Framework training
  • Referenties
Scroll