Service Automatisering

Service Automatisering

Service Automatisering moet worden ingezet om de utility en warranty van de IT service te verbeteren. Service automatisering biedt onder andere voordelen op de volgende gebieden:

  • De capaciteit van geautomatiseerde resources kan makkelijk aangepast worden als reactie op de variatie naar de gevraagde volumes.
  • Geautomatiseerde resources kunnen de capaciteit met minder restricties op tijd en met toegang afhandelen.
  • Geautomatiseerde systemen presenteren een goede basis om de service management processen te meten en te verbeteren (continue serviceverbetering) door vast te houden aan de constante factor van resources.
  • Vele optimalisatieproblemen zoals planning, routering en allocatie van resources gaan het brein van de mens te boven en hebben het rekenbrein van een computer nodig.

 

Service Analyse

Informatie is statisch. Informatie wordt kennis wanneer deze geplaatst wordt in een context van patronen en de daaruit voortkomende consequenties. Deze patronen geven een hoog voorspelbaarheidsniveau en betrouwbaarheid hoe de data in de tijd zullen veranderen Om patronen van informatie te berijpen, kunnen we de volgende vragen stellen:

  • Hoe beïnvloedt een incident een bepaalde service?
  • Hoe is de business beïnvloed?
  • Hoe reageren we?

Bij het beantwoorden van deze vragen zijn we bezig met service analyse. Service analyse is nuttig om de bestaande infrastructuurcomponenten en service te modelleren naar higher-level business services. Infrastructurele events zijn dan automatisch verbonden met de bedrijfsprocessen. In plaats van te reageren op onopvallende events kunnen managers het gedrag van een service karakteriseren. Dit gedrag wordt dan vergeleken met het uitgangspunt van het normale gedrag voor dat tijdstip of die businesscyclus.

Contact

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Chantal Clavan

Operations Manager +31618511049