IT-Happiness bij Starbucks

Donderdag 30 juni was het zover, de IT Happiness sessie bij Starbucks. Jan Willem Sewalt is IT Service Manager bij Starbucks voor Europa, het Midden-Oosten, en Afrika en hij leidde de sessie. De aftrap was een coffee tasting waarbij Sewalt vertelde over Starbucks koffie en de verschillende smaken. Vervolgens werd uitgebreid verteld over de geschiedenis van Starbucks, over maatschappelijk verantwoord ondernemen, en natuurlijk over IT Happiness. Want hoe maakt Starbucks nou haar klanten blij met IT?

Monitoren klanttevredenheid

Allereerst is het goed om te weten dat Starbucks onderscheid maakt in retail klanten en non-retail klanten. IT Happiness, een product van Yorizon, wordt bij de non-retail klanten ingezet om de tevredenheid te monitoren. Middels enquêtes kunnen zij aangeven hoe tevreden zij op dat moment zijn met hun IT. Door frequent feedback te vragen kan gemonitord worden wat er goed gaat en wat er minder goed gaat. Daarop kan Starbucks haar dienstverlening aanpassen om klanten ‘happy’ te maken.

Verbeteren medewerkers en dienstverlening

Maar wat is de link met Pink Elephant? Omdat uit de IT Happiness bleek dat de kennis van medewerkers verbeterd kon worden heeft Pink Elephant een trainingsportaal gebouwd waar Pink Elephant onder andere IT trainingen aanbiedt. De Starbucks medewerkers hebben nu meer en betere kennis en kunnen daarom beter de klanten bedienen. Resultaat? IT Happiness.

Na afloop van de sessie kon er geluncht worden, natuurlijk verzorgd door Starbucks, en de aanwezigen kregen een goodiebag van zowel Starbucks als Pink Elephant mee naar huis.

collage-2016-07-04
Deel via:
LinkedInTwitterFacebookGoogle+WhatsAppEmail