• Hoe kunnen we snelheid en kwaliteit verhogen?
  • Hoe kunnen we meer waarde aan onze business toevoegen?
  • Hoe creëren we Agile en Lean serviceteams?

MarsLander® – Agile Service Management

In de 20e eeuw gebruikten we ITIL® om onze diensten te beheren om de Apollo 13-missie naar de maan te brengen en weer veilig te laten landen op aarde. Een MarsLander meenemen naar Mars vereist echter een hoger serviceniveau.

Er is veel meer software bij betrokken. Het is nog nooit eerder gedaan. Complexe nieuwe systemen en de noodzaak om snel te reageren op onvoorziene gebeurtenissen terwijl ze zich voordoen. Om de servicelevering effectief te kunnen beheren, moeten we flexibeler en meer Lean zijn. Niet alleen moeten we verschillende teamcapaciteiten op elkaar afstemmen om ervoor te zorgen dat software, hardware en services synchroon lopen, maar ze moeten in staat zijn om nieuwe eisen en veranderingen snel te beheren, snel en veilig in te zetten. De ITIL®-mogelijkheden zijn nog steeds relevant, maar moeten beter inspelen op de eisen voor snellere veranderingen – de woorden Agile Service Management komen in het gesprek. Maar wat betekent dat?

Om aan alle eisen van de klant te voldoen, moeten IT-teams snel reageren op nieuwe zakelijke verzoeken en snelle, betrouwbare, veilige en foutloze oplossingen leveren. Een fout in de ruimte kan niet gemakkelijk worden opgelost door een on-site engineer te sturen. De manier waarop we aan de MarsLander-missie moeten werken, is nieuw. We leren als we gaan. We moeten flexibel zijn en voortdurend onze diensten en capaciteiten leren en verbeteren in kleine stappen om ervoor te zorgen dat we voortdurend in lijn zijn met de behoeften van de klant. Tegelijkertijd zijn we meer en meer afhankelijk van een ecosysteem van partners en leveranciers, dat ook op één lijn moet worden gebracht en flexibel moet zijn ten opzichte van veranderende behoeften.

We moeten ook in multifunctionele teams werken om kennis te delen, handoffs te verminderen, miscommunicatie te voorkomen en ervoor te zorgen dat ze allemaal zijn afgestemd op het realiseren van de behoeften van de klant en het verbeteren van de werkstroom.

De Training

De missie van het team is:
Lanceer een raket met de MarsLander aan boord, breng hem naar Mars en verzamel waardevolle gegevens voor universiteiten en onderzoekscentra.

De uitdaging is om het Mission Center te ondersteunen en ervoor te zorgen dat ze in staat zijn om alle missiedoelen te bereiken.
De Mission Director beheert het Mission Center en leidt een team bestaande uit Flight Operation-, Navigation- en communicatie-experts. Deze specialisten beheren het vluchtplan van de missie in overeenstemming met missiedoelen en contractuele overeenkomsten met de klanten en leveranciers.

Het Mission Support Team bestaat uit Support Engineers, Test Engineers en Change Management. Ze lossen alle problemen op die zich tijdens de missie voordoen. Het ontwikkelingsteam ontwikkelt en onderhoudt toepassingen, functies en applicatie-oplossingen. Leveranciers ondersteunen het Mission Support Team met datacommunicatiediensten en gegevensopslagdiensten. De Service Manager zal het Service Design, Service Delivery en Service Improvement beheren.

Leerdoelen

Deze simulatie gaat over het verkennen en ervaren hoe je je huidige IT-organisatie kunt transformeren in een meer Agile en Lean-organisatie. De volgende aspecten zullen worden ervaren en besproken:

  • Hoe kunnen serviceteams helpen en hoe u goed presterende teams kunt creëren?
  • Hoe kunnen we ons werk visualiseren met KanBan?
  • Hoe kunnen we de werkstroom vergroten?
  • Hoe kunnen we leveranciers integreren in onze services?
  • Hoe kunnen we nauwer samenwerken met ontwikkeling?
  • Hoe onze diensten voortdurend verbeteren?
  • Hoe een flexibele serviceorganisatie te worden die snel inspeelt op veranderende eisen?
  • Hoe kunnen we klantgerichter worden en dit ‘klantdenken’ ontwikkelen in onze teams?
  • Hoe effectief de werklast beheren (end-to-end) en hoe u ongepland werk kunt verminderen?
  • Hoe de klant- en medewerkerstevredenheid te vergroten?
Generieke informatie cursus

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Kosten

Trainingskosten: € op aanvraag,-

Additionele kosten

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
Sorry, no plans available.