Service Management

ITIL® Managing Across the Lifecycle

De vijfdaagse training Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL® Framework. De training geeft een uitgebreid overzicht tussen de samenhang van de verschillende processen in de context van de organisatie. Thema’s die aan de orde komen zijn: de Governance structuur, rollen, functies, overige frameworks, competentie management en assessments. Na deze cursus moet u in staat zijn om diepgaand op verschillende thema’s van Service Management in te gaan.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Ondertussen is in 2009 ITIL versie 3 gelanceerd; deze versie bevat alle elementen van versie 2, maar legt meer nadruk op de waarde van IT voor de business. Grotere aandacht gaat uit naar praktijkvoorbeelden en case studies, zodat niet alleen de theorie maar vooral de toepassing in het middelpunt van deze training staan.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

De de training ITIL® Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL® framework en is toegespitst op ervaren IT Service Management Professionals. Tijdens deze training komen alle Service Management processen samen en wordt met name ingegaan op de interactie tussen de verschillende organisatieonderdelen van het Service Management domein.

Deze training gaat met name diepgaand in op de samenhang en interactie tussen de verschillende ITIL® processen in de 5 ITIL® publicaties:

  • Service Design
  • Service Operations
  • Service Transistion
  • Service Strategy
  • Continual Service Improvement

De training bereidt voor op het afsluitende examen Managing Across de Lifecycle. Als u dit examen gehaald heeft, bent u gecertificeerd ITIL® Expert.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

IT Managers
Service Managers
Teamleiders
Beheerders
Proceseigenaren

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Service Management vanuit het oogpunt van de business;
  • Management problemen bij de uitvoering van effectief Service Management;
  • Strategisch verandermanagement (Change Management)
  • Het omgaann met risico management
  • Het voorbereiden en plannen van de uitrol van processen in uw organisatie;
  • Het begrijpen van de invloeden die bij verandermanagement komen kijken;
  • Het uitvoeren van Service Assessments;
  • Inzicht in overige standaarden en de samenhang met ITIL®;
  • Service Management tooling strategie;
  • Voorbereiding op het Managing Across the Lifecycle examen;
  • Examentraining
Certificering

ITIL® Managing Across the Lifecycle certificaat

Voorkennis

Om deel te kunnen nemen aan deze training dien je minimaal 17 credits te hebben verworven uit ITIL® Foundation en ITIL® intermediate trainingen.

Duur

5 dagen. De trainingsdagen duren van 10.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

De training bereidt voor op het afsluitende examen Managing Across de Lifecycle. Als u dit examen gehaald heeft, krijgt u gecertifceerd ITIL® Expert.

Belangrijk: Vanwege de studiebelasting van dit programma wordt, naast de lesdagen, een minimale inspanning van 28 uur zelfstudie verwacht. Als zich inschrijft voor deze training, wordt u de nodige documentatie toegezonden.

Examen eisen

Voor deze training is het vereist dat u het ITIL® Foundation certificaat behaald heeft. Ook moet u minimaal 17 credits behaald hebben uit overige ITIL® Lifecycle- of Capability modules. Verder is het daarnaast zeer wenselijk om een aantal jaren ervaring te hebben met ITIL® en procesmatig werken.

Het examen bestaat uit 8 open vragen waar u maximaal 40 punten mee kunt behalen. Bij het behalen van 28 punten (70%) bent u geslaagd.

Kosten

Arrangementskosten: € 60,-
Trainingskosten: € 2500,-
Studiemateriaal: € 120,-
Examenkosten: € 240,-

Additionele kosten

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
  • 14-06-2017 Klassikale training Woensdag Naarden € 2500 € 2250
    Planning
  • 22-11-2017 Klassikale training Woensdag Naarden € 2500 € 2250
    Planning