Service Management

ITIL® Service Operation E-learning

De training ITIL® Service Operation is een module voor iedereen die wil kennismaken met ITIL® Service Operation, de principes, de processen, activiteiten en functies van beheer en exploitatie van ICT-infrastructuren. Met deze kennis aan boord, hebben organisaties hun operationele zaken beter onder controle en stijgt de kwaliteit van IT Service Management. Deze training geeft u praktische richtlijnen over hoe u de prestaties van de dienstverlening en de efficiency van de service organisatie continu kunt controleren en beheersen. De training gaat uitvoering in op de situatie in de dagelijkse praktijk.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na deze training bent u in staat effectief de serviceproductie van uw bedrijf uit te voeren en te optimaliseren. Daarnaast leer u op welke manier u de resultaten van uw dienstverlening inzichtelijk krijgt en welke prestatie indicatoren hierbij van belang zijn.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

Deze online cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan een optimale levering van IT diensten, zodat deze diensten daadwerkelijk hun waarde aan de ‘business’ kunnen leveren. Alle facetten van de Service Operation fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Operation boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De online E-learning module ITIL Foundation werkt op basis van het ‘Self Paced Online (SPO)’ principe. Dat betekent dat u de gelegenheid hebt de online module in uw eigen tempo af te leggen op de momenten dat het u uitkomt. U bespaart reistijd, kosten en tijd door te kiezen voor een online module i.p.v. een reguliere klassikale training.

NB: houdt u er rekening mee dat zowel de E-learning module als het online examen in het Engels afgenomen worden.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

Service Managers
Servicedesk Medewerkers
Teamleiders
Procesmanagers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Serviceproductie volgens het ITIL® Framework;
  • Doelen en principes van serviceproductie;
  • Algemene service operation activiteiten;
  • Het organiseren van de verschillende rollen binnen service operation;
  • Rollen, taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden binnen de serviceproductie omgeving;
  • De wijze waarop u service operation producten kunt meten;
  • De kritische succes- en faalfactoren van serviceproductie;
  • Event management;
  • Incident management;
  • Request Fulfillment;
  • Problem Management;
  • Access Management;
  • Examentraining;
  • Examenvoorbereiding op het APMG examen
Certificering

ITIL® Service Operation certificaat

Voorkennis

Om deel te kunnen nemen aan deze ITIL® training, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Deze training levert u 3 credits op in ITIL® Service Management.

Duur

90 dagen. De trainingsdagen duren van 10.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

Nadat u zich heeft ingeschreven voor de cursus en de betaling is ontvangen ontvang u van ons een inlogcode en wachtwoord.

NB: Houd u er rekening mee dat deze training en het examen in het Engels worden afgenomen.

Kosten

Trainingskosten: € 625,-

Additionele kosten

Niet van toepassing. Deze training wordt online uitgevoerd.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
Sorry, no plans available.