Service Management

ITIL® Service Offerings and Agreements E-learning

De training ITIL® Service Offerings and Agreements is een module voor professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management. Gedegen Service Level Agreements (SLA’s) en contracten met leveranciers voorkomen misverstanden en waarborgen een vlekkeloze levering van diensten op termijn.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na deze training bent u in staat uw organisatie als effectieve IT leverancier op te zetten, zowel voor interne als externe klanten. Duidelijke afspraken en effectief contractmanagement zijn hierbij de bouwstenen voor uw organisatie.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

Tijdens deze praktijkgerichte online cursus gaat u aan de slag met de ‘Service Offerings and Agreements’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om in staat te zijn afspraken te maken over de kwaliteit van IT-diensten op basis van heldere business en service level vereisten.

De online E-learning module ITIL Service Offerings and Agreements werkt op basis van het ‘Self Paced Online (SPO)’ principe. Dat betekent dat u de gelegenheid hebt de online module in uw eigen tempo af te leggen op de momenten dat het u uitkomt. U bespaart reistijd, kosten en tijd door te kiezen voor een online module i.p.v. een reguliere klassikale training.

NB: houdt u er rekening mee dat zowel de E-learning module als het online examen in het Engels afgenomen worden.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

Service Managers
Service Delivery Managers
Contractmanager
Financieel (IT) Managers
IT Inkopers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie Service Management op basis van ITIL®;
  • Doelen, begrippen en processen van de serviceproductie fase;
  • Het effectief opstellen van een service portfolio
  • Het opstellen van servicecatalogus;
  • De belangrijke elementen uit Service Level Agreement (SLAs);
  • De wijze waarop effectieve SLAs uw organisatie kunnen versterken;
  • Het inrichten van een strategische IT inkooporganisatie (Supplier Management);
  • Het managen van de (interne of extern) klant door Demand Management;
  • De wijze waarop structureel demand management u kan helpen in de planning;
  • De match tussen supplier- en demand management;
  • Examentraining;
  • Examenvoorbereiding voor het EXIN Examen.
Certificering

ITIL® Service Offerings & Agreements certifcaat

Voorkennis

Om deel te kunnen nemen aan deze ITIL® training, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Deze training levert u 4 credits op in ITIL® Service Management.

Duur

90 dagen. De trainingsdagen duren van 10.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

Nadat u zich heeft ingeschreven voor de cursus en de betaling is ontvangen ontvang u van ons een inlogcode en wachtwoord.

NB: Houd u er rekening mee dat deze training en het examen in het Engels worden afgenomen.

Kosten

Trainingskosten: € 625,-

Additionele kosten

Niet van toepassing. Deze training wordt online uitgevoerd.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
Sorry, no plans available.