Service Management

ITIL® Service Design E-learning

Het ontwerpen van services is belangrijk voor organisaties die werken volgens ITIL®. Het continu verbeteren van services binnen de Service Lifecycle van IT Service Management vereist een gedegen ontwerpproces. Deze module leert deskundigen – binnen hun rol – de begrippen en competenties die horen bij het goed ontwerpen van services. De training ITIL® Service Design geeft u praktische richtlijnen voor het organiseren en managen van de ontwikkeling van IT services of service-oplossingen volgens een gestructureerde aanpak.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat de service-ontwerp activiteiten in uw organisatie te borgen en te besturen. Daarnaast weet u welke processen u moet gaan inrichten om de kwaliteit van uw service-ontwerp proces te verbeteren.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

Deze online cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwerp en ontwikkeling van IT diensten, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van de Service Design fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Design boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De online E-learning module ITIL Foundation werkt op basis van het ‘Self Paced Online (SPO)’ principe. Dat betekent dat u de gelegenheid hebt de online module in uw eigen tempo af te leggen op de momenten dat het u uitkomt. U bespaart reistijd, kosten en tijd door te kiezen voor een online module i.p.v. een reguliere klassikale training.

NB: houdt u er rekening mee dat zowel de E-learning module als het online examen in het Engels afgenomen worden.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

Service Managers
Service ontwerpers
Software ontwerpers
IT Architecten
Service Level Managers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie service-ontwerp volgens het ITIL® Framework;
  • De vijf ontwerp aspecten van service-ontwerp;
  • De primaire processen van service-ontwerp;
  • Het analyseren van business requirements;
  • Het bereiken van een evenwicht tussen service-ontwerp en servicestrategie;
  • Service-ontwerp processen;
  • Servicecatalogus Management;
  • Service Level Management;
  • Capacity Management;
  • Availability Management;
  • IT Service Continuity Management;
  • Service-ontwerp en de technologie gerelateerde activiteiten
  • Examentraining
  • Examenvoorbereiding voor het EXIN examen
Certificering

ITIL® Service Design certificaat

Voorkennis

Om deel te kunnen nemen aan deze ITIL® training, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Deze training levert u 3 credits op in ITIL® Service Management.

Duur

90 dagen. De trainingsdagen duren van 10.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

Nadat u zich heeft ingeschreven voor de cursus en de betaling is ontvangen ontvang u van ons een inlogcode en wachtwoord.

NB: Houd u er rekening mee dat deze training en het examen in het Engels worden afgenomen.

Kosten

Additionele kosten

Niet van toepassing. Deze training wordt online uitgevoerd.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
Sorry, no plans available.