Service Management

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management. ITIL® biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of ondersteuning van IT-diensten.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

ITIL® Practitioner omvat de CSI-aanpak (Continual Service Improvement, CSI) om verbeterinitiatieven te structureren. De ITIL® Practitioner training behandeld daarnaast drie belangrijke aspecten die cruciaal zijn voor het succes van verbeterinitiatieven:
Verandermanagement (Organizational Change Management);
Communicatie;
Metingen en metrics;

De training ITIL® Practitioner is de volgende stap na ITIL® Foundation voor professionals die reeds de basics (ITIL® Foundation) van IT Service Management (ITSM) hebben geleerd. ITIL® Practitioner is geen vervanging voor bestaande ITIL®-certificeringen, maar is een aanvulling op het bestaande ITIL®-certificeringsprogramma.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

IT-medewerkers
IT-managers
Applicatiebeheerders
Projectmanagers
Procesmanagers
Businessmanagers
Servicedesk medewerkers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Hanteren van IT Service Management (ITSM)-concepten die een belangrijke rol spelen bij continue serviceverbetering;
  • Toepassen van ITSM-richtlijnen in de praktijk;
  • Toepassen van de CSI-aanpak om sturing te geven aan verbeteringen in de organisatie;
  • Hanteren van metingen en metrics om continue serviceverbetering te bevorderen;
  • Toepassen van verandermanagement ter ondersteuning van continue service verbetering;
Certificering

ITIL® Practitioner certificaat

Voorkennis

U dient het ITIL® Foundation certificaat te hebben behaald om deel te kunnen nemen aan deze training. Na succesvolle afronding van de training ITIL® Practitioner ontvangt u 3 credits in ITIL® Service Management.

Duur

2 dagen. De trainingsdagen duren van 09.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

Tijdens deze training krijgt u les van één van onze Service Management Experts. Al onze trainers zijn volledig gecertificeerd en hebben ruime ervaring in het vakgebied waarin zij doceren. U krijgt daarom les van een IT-er met praktijkervaring in plaats van een reguliere docent.

Kosten

Arrangementskosten: € 30,-
Trainingskosten: € 800,-
Studiemateriaal: € 140,-
Examenkosten: € 295,-

Additionele kosten

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
  • 16-03-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800
    Planning
  • 06-04-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800
    Planning
  • 11-05-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800
    Planning
  • 12-06-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 800
    Planning
  • 06-07-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800
    Planning
  • 07-08-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 800
    Planning
  • 14-09-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800
    Planning
  • 12-10-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800
    Planning
  • 16-11-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800
    Planning
  • 07-12-2017 Klassikale training Donderdag Naarden € 800 € 720
    Planning