Service Management

ITIL® Managing Across the Lifecycle E-learning

De online training Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL® Framework. De training geeft een uitgebreid overzicht tussen de samenhang van de verschillende processen in de context van de organisatie. Thema’s die aan de orde komen zijn: de Governance structuur, rollen, functies, overige frameworks, competentie management en assessments. Na deze cursus moet u in staat zijn om diepgaand op verschillende thema’s van Service Management in te gaan.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Ondertussen is in 2009 ITIL versie 3 gelanceerd; deze versie bevat alle elementen van versie 2, maar legt meer nadruk op de waarde van IT voor de business. Grotere aandacht gaat uit naar praktijkvoorbeelden en case studies, zodat niet alleen de theorie maar vooral de toepassing in het middelpunt van deze training staan.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

De training ITIL® Managing Across the Lifecycle is de afsluitende training van het ITIL® framework en is toegespitst op ervaren IT Service Management Professionals. Tijdens deze training komen alle Service Management processen samen en wordt met name ingegaan op de interactie tussen de verschillende organisatieonderdelen van het Service Management domein.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

IT Managers
Service Managers
Teamleiders
Beheerders
Proceseigenaren

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Service Management vanuit het oogpunt van de business;
  • Management problemen bij de uitvoering van effectief Service Management;
  • Strategisch verandermanagement (Change Management)
  • Het omgaan met risico management
  • Het voorbereiden en plannen van de uitrol van processen in uw organisatie;
  • Het begrijpen van de invloeden die bij verandermanagement komen kijken;
  • Het uitvoeren van Service Assessments;
  • Inzicht in overige standaarden en de samenhang met ITIL®;
  • Service Management tooling strategie;
  • Voorbereiding op het Managing Across the Lifecycle examen;
  • Examentraining
Certificering

ITIL® Managing Across the Lifecycle certificaat

Voorkennis

Om deel te kunnen nemen aan deze training dien je minimaal 17 credits te hebben verworven uit ITIL® Foundation en ITIL® intermediate trainingen.

Duur

90 dagen. De trainingsdagen duren van 10.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

De training bereidt u voor op het afsluitende examen Managing Across de Lifecycle. Als u dit examen gehaald heeft, bent u gecertifceerd ITIL® Expert.

Belangrijk: Vanwege de studiebelasting van dit programma wordt, naast de lesdagen, een minimale inspanning van 28 uur zelfstudie verwacht. Als zich inschrijft voor deze training, wordt u de nodige documentatie toegezonden.

Kosten

Trainingskosten: € 625,-

Additionele kosten

Niet van toepassing. Deze training wordt online uitgevoerd.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
Sorry, no plans available.