Service Management

ITIL® Foundation training

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management. ITIL® biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of ondersteuning van IT-diensten

Ondertussen is in 2011 ITIL® versie 2011 gelanceerd; deze versie bevat alle elementen van versie 3, maar legt meer nadruk op de waarde van IT voor de business. Grotere aandacht gaat uit naar praktijkvoorbeelden en case studies, zodat niet alleen de theorie maar vooral de toepassing in het middelpunt van deze training staan. Tijdens deze training krijgt u les van een van onze gecertificeerde Service Management experts met meer dan 20 jaar ervaring in dit vakgebied.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

Deze driedaagse ITIL® Foundation cursus geeft u inzicht in de Service Levenscyclus, zoals die beschreven is in de 5 kernboeken van ITIL®: Servicestrategie, Service-ontwerp, Servicetransitie, Serviceproductie en Continue Serviceverbetering.

Bij Service Management draait het uiteindelijk altijd om het leveren van waarde (in de vorm van IT Services) aan de klant. Dit kan zowel een interne als externe klant zijn. Een IT Service helpt om resultaten te behalen door het verbeteren van de performance en het verminderen van beperkingen. In deze training wordt uitvoering ingegaan op de rollen en processen waarmee u deze resultaten kunt bereiken.

De cursus bestaat uit een combinatie van theorie en praktische opdrachten met veel aandacht voor de vertaling van de ITIL® theorie naar uw dagelijkse werkpraktijk. Het ITIL® Foundation in IT Service Management examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

IT-medewerkers
IT-managers
Applicatiebeheerders
Projectmanagers
Procesmanagers
Businessmanagers
Servicedesk medewerkers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie in ITIL®
  • Het ITIL® Framework
  • Servicestrategie
  • Demand Management
  • Portfolio Management
  • Service-ontwerp
  • Service Level Management
  • Capaciteitsmanagement
  • Veiligheidsmanagement
  • Leveranciersmanagement
  • Servicetransitie
  • Change Management
  • Release en Deployment Management
  • Kennismanagement
  • Service Validation Management
  • Planning en Support
  • Serviceproductie
  • Incident Management
  • Problem Management
  • Service Desk
  • IT Operations Managment
  • Continue Serviceverbetering
  • De Deming cyclus
  • Service Improvement model
  • Examentraining
  • Voorbereiding op het AMPG ITIL® Foundation examen
Certificering

ITIL® Foundation Certificaat

Voorkennis

ITIL® Foundation is het instapniveau van de serie van trainingen binnen ITIL® Service Management. Het behalen van het Foundation certificaat levert u 2 credits op.

Duur

3 dagen. De trainingsdagen duren van 09.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

Tijdens deze training krijgt u les van een van onze Service Management Experts. Al onze trainers zijn volledig gecertificeerd en hebben ruime ervaring in het vakgebied waarin zij doceren. U krijgt daarom les van een IT-er met praktijkervaring in plaats van een reguliere docent.

Examen eisen

Het ITIL® Foundation in IT-Service Management examen is een verplicht examen voor het behalen van het ITIL® Expert certificaat. Dit examen levert daarvoor 2 credits op. Het Foundation certificaat is een verplichte ingangseis voor de ITIL® Lifecycle en de ITIL® Capability modules.

Het examen bestaat uit 40 multiple choice vragen. U kunt maximaal 40 punten behalen. Voor een voldoende resultaat moet u tenminste 26 vragen correct beantwoorden. Er mag geen boek o.i.d. gebruiken tijdens het examen.

Examenonderwerpen
Kandidaten worden getest op 9 categorieën:

  1. Servicemanagement in praktijk (begrip)
  2. De Service Levenscyclus van een service (begrip)
  3. Belangrijkste principes en modellen (begrip)
  4. Algemene begrippen (kennis)
  5. Geselecteerde processen (kennis)
  6. Geselecteerde rollen (kennis)
  7. Geselecteerde functies (kennis)
  8. Technologie en architectuur (kennis)
  9. ITIL® kwalificatieprogramma (kennis)

Pink Elephant is door APMG International geaccrediteerd voor het afnemen van het ITIL® Foundation examen.

Kosten

Arrangementskosten: € 40,-
Trainingskosten: € 1200,-
Studiemateriaal: € 60,-
Examenkosten: € 170,-

Additionele kosten

Alle Pink Elephant prijzen zijn inclusief lunch, koffie en thee, en exclusief BTW. Voor BTW vrijgestelde instanties hebben wij de mogelijkheid te factureren tegen een BTW 0% tarief.

Mocht u interesse hebben om te overnachten, dan hebben wij een speciaal hotel arrangement. Neem contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
  • 03-04-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 03-04-2017 Klassikale training Maandag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 08-05-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 08-05-2017 Klassikale training Maandag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 07-06-2017 Klassikale training Woensdag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 07-06-2017 Klassikale training Woensdag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 03-07-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 03-07-2017 Klassikale training Maandag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 02-08-2017 Klassikale training Woensdag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 02-08-2017 Klassikale training Woensdag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 11-09-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 11-09-2017 Klassikale training Maandag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 09-10-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 09-10-2017 Klassikale training Maandag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 13-11-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 13-11-2017 Klassikale training Maandag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning
  • 04-12-2017 Klassikale training Maandag Naarden € 1200 € 1080
    Planning
  • 04-12-2017 Klassikale training Maandag Den Bosch € 1200 € 1080
    Planning