Service Management

ITIL® Foundation E-Learning

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management. ITIL® biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of ondersteuning van IT-diensten

Ondertussen is in 2011 ITIL® versie 2011 gelanceerd; deze versie bevat alle elementen van versie 2, maar legt meer nadruk op de waarde van IT voor de business. Grotere aandacht gaat uit naar praktijkvoorbeelden en case studies, zodat niet alleen de theorie maar vooral de toepassing in het middelpunt van deze training staan. Tijdens deze training krijgt u les van een van onze gecertificeerde Service Management experts met meer dan 20 jaar ervaring in dit vakgebied.

Na deze online training training (inclusief APMG examen) bent u in staat om de basisbegrippen en terminologie van het ITIL® framework in de dagelijkse praktijk toe te passen. U weet welke processen fasen van de levenscyclus belangrijk zijn, en u kent de verschillende rollen binnen Service Management.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

Deze Online ITIL® Foundation cursus geeft u inzicht in de IT Service Management Lifecycle, zoals die beschreven is in de 5 kernboeken van ITIL®: Service Strategie, Service Design, Service Transition, Service Operation en Continual Service Improvement.

Bij Service Management draait het uiteindelijk altijd om het leveren van waarde (in de vorm van IT Services) aan de klant. Dit kan zowel een interne als externe klant zijn. Een IT Service helpt om resultaten te behalen door het verbeteren van de performance en het verminderen van beperkingen. In deze training wordt uitvoering ingegaan op de rollen en processen waarmee u deze resultaten kunt bereiken.

De online E-learning module ITIL Foundation werkt op basis van het ‘Self Paced Online (SPO)’ principe. Dat betekent dat u de gelegenheid hebt de online module in uw eigen tempo af te leggen op de momenten dat het u uitkomt. U bespaart reistijd, kosten en tijd door te kiezen voor een online module i.p.v. een reguliere klassikale training.

NB: houdt u er rekening mee dat zowel de E-learning module als het online examen in het Engels afgenomen worden.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

IT-medewerkers
IT-managers
Applicatiebeheerders
Projectmanagers
Procesmanagers
Businessmanagers
Servicedesk medewerkers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie in ITIL®
  • Het ITIL® Framework
  • Servicestrategie
  • Demand Management
  • Portfolio Management
  • Service-ontwerp
  • Service Level Management
  • Capaciteitsmanagement
  • Veiligheidsmanagement
  • Leveranciersmanagement
  • Servicetransitie
  • Change Management
  • Release en Deployment Management
  • Kennismanagement
  • Service Validation Management
  • Planning en Support
  • Serviceproductie
  • Incident Management
  • Problem Management
  • Service Desk
  • IT Operations Managment
  • Continue Serviceverbetering
  • De Deming cyclus
  • Service Improvement model
  • Examentraining
  • Voorbereiding op het APMG ITIL Foundation examen
Certificering

APMG ITIL® Foundation

Voorkennis

ITIL® Foundation is het instapniveau binnen ITIL® Service Management. Bij het succesvol afronden van deze training, ontvangt u 2 credits.

Duur

90 dagen. De trainingsdagen duren van 09.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

De cursus heeft een drieledig doel:

  • U inzicht te geven in de ITIL® Service Management methodiek;
  • U in staat te stellen de basisbeginselen van ITIL® in verband te brengen met uw werksituatie;
  • U in de gelegenheid te stellen zich optimaal voor te bereiden op het ITIL® Foundation examen.

Nadat u zich heeft ingeschreven voor de cursus en de betaling is ontvangen ontvang u van ons een inlogcode en wachtwoord.

NB: Houd u er rekening mee dat deze training en het examen in het Engels worden afgenomen.

Examen eisen

Het ITIL® Foundation in IT-Service Management examen is een verplicht examen voor het behalen van het ITIL® Expert certificaat. Dit examen levert daarvoor 2 credits op. Het Foundation certificaat is een verplichte ingangseis voor de ITIL® Lifecycle en de ITIL® Capability modules.

Het examen bestaat uit 40 multiple choice vragen. U kunt maximaal 40 punten behalen. Voor een voldoende resultaat moet u tenminste 26 vragen correct beantwoorden. Er mag geen boek o.i.d. gebruiken tijdens het examen.

Examenonderwerpen
Kandidaten worden getest op 9 categorieën:

  1. Servicemanagement in praktijk (begrip)
  2. De levenscyclus van een service (begrip)
  3. Belangrijkste principes en modellen (begrip)
  4. Algemene begrippen (kennis)
  5. Geselecteerde processen (kennis)
  6. Geselecteerde rollen (kennis)
  7. Geselecteerde functies (kennis)
  8. Technologie en architectuur (kennis)
  9. ITIL®-kwalificatieprogramma (kennis)
Kosten

Trainingskosten: € 500,-

Additionele kosten

Niet van toepassing. Deze training wordt online uitgevoerd.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
  • 01-03-2017 E-learning Woensdag E-learning € 500
    Planning
  • 01-04-2017 E-learning Zaterdag E-learning € 500
    Planning
  • 01-05-2017 E-learning Maandag E-learning € 500
    Planning
  • 01-06-2017 E-learning Donderdag E-learning € 500
    Planning
  • 01-07-2017 E-learning Zaterdag E-learning € 500
    Planning
  • 01-08-2017 E-learning Dinsdag E-learning € 500
    Planning
  • 01-09-2017 E-learning Vrijdag E-learning € 500
    Planning
  • 01-10-2017 E-learning Zondag E-learning € 500
    Planning
  • 01-11-2017 E-learning Woensdag E-learning € 500
    Planning
  • 01-12-2017 E-learning Vrijdag E-learning € 500
    Planning