Service Management

ITIL® Continual Service Improvement E-learning

Het continu verbeteren van de kwaliteit van services is een must voor iedere organisatie. Het bewijst dat je de gebruikers van je services serieus neemt. De ITIL® training Continual Service Improvement gaat diepgaand in op de mogelijkheden om de kwaliteit en de prestaties van uw IT organisatie te verbeteren. Het verbeteren van uw dienstverlening is een doel voor de lange termijn. Deze training behandelt hoe u dit proces effectief kunt borgen.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om in uw eigen organisatie de processen in te richten zodat u constant de kwaliteit van uw dienstverlening kunt meten en verbeteren. De training biedt praktische adviezen om op ieder niveau aan continue serviceverbetering te doen.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De Training

Deze online cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het verbeteren van de IT dienstverlening, waardoor uw organisatie in staat is nu en in de toekomst daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te (blijven) leveren. Alle facetten van de ITIL® verbeter aanpak en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Continual Service Improvement boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De online E-learning module ITIL Foundation werkt op basis van het ‘Self Paced Online (SPO)’ principe. Dat betekent dat u de gelegenheid hebt de online module in uw eigen tempo af te leggen op de momenten dat het u uitkomt. U bespaart reistijd, kosten en tijd door te kiezen voor een online module i.p.v. een reguliere klassikale training.

NB: houdt u er rekening mee dat zowel de E-learning module als het online examen in het Engels afgenomen worden.

Doelgroep

De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

CIO
Service Manager
Proces Manager
Service Level Manager

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Continue serviceverbetering volgens ITIL®;
  • De principes en processen van continue serviceverbetering;
  • Het 7-stappen model voor procesverbetering;
  • Het opstellen van service rapportages (service reporting);
  • Het meten van uw niveau van dienstverlening (service measurement);
  • Return on Investment (RoI) in uw service management organisatie;
  • De relatie tussen continue serviceverbetering en service level management;
  • Het bewaken, beoordelen en analyseren van de kwaliteit van geleverde IT diensten;
  • Continual Service Improvement principes zoals benchmarking, SWOT analyses en de Balanced Scorecard;
  • Het toepassen van de Deming Cycle om continue serviceverbetering te realiseren;
  • De functies, rollen en verantwoordelijkheden gerelateerd aan continual service improvement;
  • De rol van de Service Manager en de Service Owner;
  • De verschillende Availability technieken (zoals CFIA, FTA en FSA)
  • De verschillende capaciteitstechnieken (zoals workload en demand management);
  • Risicoanalyse en risicomanagement;
  • Continual Service Improvement ondersteunen met techniek;
  • Implementatieoverwegingen van Continual Service Improvement;
  • Examentraining;
  • Examenvoorbereiding op het EXIN examen
Certificering

ITIL® Continual Service Improvement certificaat

Voorkennis

Om deel te kunnen nemen aan deze ITIL® training, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Deze training levert u 3 credits op in ITIL® Service Management.

Duur

90 dagen. De trainingsdagen duren van 10.00 uur tot 17.00 uur.


Generieke informatie cursus

Nadat u zich heeft ingeschreven voor de cursus en de betaling is ontvangen ontvang u van ons een inlogcode en wachtwoord.

NB: Houd u er rekening mee dat deze training en het examen in het Engels worden afgenomen.

Kosten

Additionele kosten

Niet van toepassing. Deze training wordt online uitgevoerd.

Opleidingsdata en locaties

Selecteer maand

Selecteer locatie

  • Startdatum Variant Dag Locatie Pricing Inschrijven Planning
Sorry, no plans available.